ZITAT
Mendes da Silva kijkt uit naar Oostenrijks avontuur!
David Mendes da Silva speelt de komende drie jaar in de Oostenrijkse competitie. De middenvelder, die overkomt van AZ, heeft een contract getekent bij Red Bull Salzburg, dat afgelopen seizoen kampioen werd onder leiding van Huub Stevens.
Mendes heeft content gereageerd met de transfer. De oud-speler van onder meer Ajax en NAC Breda heeft veel zin in zijn nieuwe avontuur. "Ik geef toe dat de Oostenrijkse competitie niet zo hoog aangeschreven staat in vergelijking met de Eredivisie. Maar dat is dan ook meteen het enige minpunt. Voor de rest past Red Bull perfect in het plaatje. Ze zijn opnieuw landskampioen geworden en komen dus uit in de voorronde van de Champions League", aldus Da Silva tegenover Voetbal International.
Mendes da Silva speelde sinds de zomer van 2006 voor de club uit Alkmaar. Hij kijkt met een goed gevoel terug op zijn tijd bij de club. "Ik heb me enorm ontwikkeld en met de club alles meegemaakt. Kampioenschap, bekerfinale, Champions League gehaald, international geworden."
Quelle:
http://www.soccernews.nl/news/96135Übersetzung (so in etwa):
Mendes da Silva freut sich auf das österreichische Abenteuer!
David Mendes da Silva wird die nächsten drei Jahre in der österreichischen Liga spielen. Der Mittelfeldspieler, von AZ hat einen Vertrag mit Red Bull Salzburg unterschreiben, die letzte Saison Meister, unter Huub Stevens wurden.
Mendes hat zu dem Inhalt des Transfers reagiert. Der ehemalige Spieler von Ajax und NAC Breda sieht sehr viel Sinn in seinem neuen Abenteuer. "Ich gebe zu, dass die österreichische Liga nicht so hoch angesehen ist im Vergleich mit England. Aber das ist jetzt der einzige Nachteil. Für den Rest passt das Bild von Red Bull perfekt. Sie sind wieder Meister geworden und sind somit in der Vorrunde der Champions League ", sagte Da Silva.
Mendes da Silva spielte seit Sommer 2006 für den Klub aus Alkmaar. Er hat ein gutes Gefühl, für seine Zeit im Klub. "Ich habe mich stark entwickelt und mit dem Verein alles erlebt. Meisterschaft, Cup Finale, Champions League und international getroffen."